fredag den 14. december 2012

Overlocker - måske Janome 990 D??

Jeg er på udkig efter en overlocker - fordi jeg har kun en symaskine. Til daglig arbejder jeg som analytiker, derfor jeg simpelhen eeeeellllsssker analyser aaaalt :)))....så har lige lavet en lille analyse af forskellige overlocker (der skal siges, at jeg er på udkig efter en billig overlocker)...og jeg har lige ønsket som en Jule gave - JANOME 990 D (synes den er bedst til prisen).

Hvis i er på udkig efter en ny overlocker eller symaskine, jeg kan anbefale:
http://sewing.patternreview.com/ - her kan i finde mange anmeldelser om forskellige symaskiner og overlocker (dog ikke af Janome 990 D)

Lidt om JANOME 990 D:




Billegste i DK er til 2995 kr. på www.symaskine.dk og http://www.kjaergaard-symaskiner.dk

Pris analyse:
Italien - 589 Eur - 4394,71 Kr.
Belgien - 449 Eur - 3350 kr.
www.strima.com - 374.35 EUR - 2790 Kr
Tyskland - 324 Eur - 2417 Kr.
http://www.symaskineland.dk - 3400 Kr.




Blå tekst - info fra www.symaskine.dk, sort teks - mine kommentarer :)

Tilbuddet inkluderer et BONUS-KIT (Værdi op mod 1.000kr) der indeholder:
Syguide
Perlefodssæt - på engelst beading foot. Youtube video om beading foot - se her.
Blindstingsfod - på engelsk Blind Stitch Foot . Youtube video om Blind Stitch Foot  - se her.
Paspelfod 4 mm og 5 mm - på engelsk piping food. Youtube video om piping food - se her.

ML 990D er en mekanisk JANOME overlock, med en stinghastighed op til 1300 sting i minuttet.

Gode egenskaber, som:

  • elektronisk hastighedskontrol,

  • farvekodet trådguide

  • enkelt at slå overkniven væk.

  • Instruktions DVD følger med i købet og garanterer dig om et professionelt resultat allerede fra starten.


Denne mekaniske overlocker syr 3- og 4-trådede sømme og du vil få et professionelt resultat lige fra start. Til forskel fra en almindelig symaskine, som syr mer to tråde, kan overlockeren sy med fire eller tre ad gangen. Janome 990D er firetråds maskine, som også kan sy med tre tråde. Jeg har læst, at en firetrådet overlock bruges til både faste og strikkede stoffer samt vævede stoffer med træk, som syes sammen, kantes og klippes i en arbejdsgang. To- eller tretrådet overlock bruges til kantning af trævlekant.

Du kan vælge imellem 11 sømme såsom:
- fladlock - på engelst Flatlock
- rullesøm
- stræksøm
På sømvalgspanelet er nemt at justere til de forskellige sømme.

Du kan justere stinglængen imellem 1 – 5 mm og skærebredden imellem 2 - 5,7 mm.

Instruktions-DVD´en får dig hurtigt i gang! Jeg har læst, at for overlocker - brugsanvisning er meget vigtig.

Ektra info: jeg har læst at Janome 990D:
- "Ideal for scrapbooking - technique that allows to decorate photos, postcards, calendars etc."



Ingen kommentarer:

Send en kommentar